Thursday 19 January 2012

Perang Rita Rudani

Hish.... Bergolak lagi rumahtangga pelakon jelita Rita Rudani. Sebenarnya dah bosan dengar perihal rumahtangga si Rita kita ni... tapi macam kesianlah pulak dah... Mana tidak? Anak-anak masih kecil, kalau boleh janganlah sampai bercerai-berai. Rasa geram juga dengan si suaminya yang ala-ala hensem tu, anak dah dua takkanlah tak dapat baca lagi hati budi isteri..( opps! macam aku pulak yang lebih kenal hati budi isterinya).. Bawaklah berbincang dapatkan penjelasan dari isteri dulu sebelum angkut beg lari dari rumah. Macam terbaliklah pulak! Selalu dengar pompuan yang kuar rumah jumpa peguam tuntut itu ini....Kuar rumah dengan pertolongan orang yang terang-terangan suatu masa dulu pernah 'berperang' dengan Rita. Manalah orang tu tak sakit hati. Yang makhluk 2 orang tu pulak, tak payahlah nak campur urusan rumah tangga diaorang. Awak kalau ikhlas nak rumah tangga diaorang tu bahagia takkan sampai berperang dalam laman twitter.. Bak kata orang diam itu lebih baik dari berkata-kata! Hah, sekarang dah terbuka pekung di dada masing-masing, kan malu sendiri. Tak taulah saya kalau orang yang dah famous amous ni dah tak ada perasaan langsung kalau kisah lampau mereka menjadi bahan jajaan.

Harapan aku buat Aidil si suami cubalah bertindak secara dewasa, dengarlah dari kedua-dua belah pihak. Zakuan dan Raudah pulak lebih baik jaga rumahtangga sendiri, esok lusa kita tak tau lagi nasib kita macam mana! Buat Rita pulak, kenalah muhasabah diri kadangkala ada kata-kata, tulisan atau perbuatan kita yang tanpa disedari membuat orang sekeliling sakit hati... Yang penting, pesanan untuk semua, berkatalah kamu perkara yang benar dan baik sahaja......!

2 comments:

  1. hebat member aku ni menulis..kalah kak pora kat Berita minggu :-) tahniah pinkcherry! :-) grand Uoallsss...tak sendu lagi.

    ReplyDelete
  2. sekali-sekala... agak2 ada tak akhbar yg nak offer i jadi wartawan sambilan?. He,he...

    ReplyDelete