Monday, 14 November 2011

jom gi tuisyen...

 Salam semua! Hari Isnin dengan hari Rabu adalah hari tuisyen untuk anakku Adam dan Arif. Mula2 nak tuisyen dulu payah jugak nak mendesak anakku si Arif tu pegi tuisyen.Tiap kali tuisyen mesti nangis dulu.... Bila dah nampak kawan kat kelas tuisyen bertukar jadi happylah pulak... penuh drama betul! Balik dari tuisyen botol air mesti tukar suke sama suke dengan kawannya. Bila tanya Arif cakap biarlah... dia suka. Erm budak-budak...

Kalau dengan ayah dia memang takut nak membantah.

Aku antar tuisyen ni pun bukan ape cuma nak latih dia bergaul sedikit sebanyak sblm masuk sekolah tadika tahun depan. Bukannya nak eksyen ke ape. Sambil2 tu teacher dia ajar bahasa cina sikit2. Manalah tau kot-kot boleh bertutur bahasa tu sikit2...sbb memikirkan persaingan masa depan, kalau pandai bahasa ketiga selepas bahasa inggeris mungkin boleh jadi satu kelebihan kepada kita. Adam pulak tumpuan tentulah lebih kepada bahasa inggeris sbb bahasa inggeris dia lemah sikit, nak harapkan mak ayah dia yang ajar poning jugak... he,he...



okey... kami dah ready! mana kawan sebelah rumah ni?

Dah sampai rumah lau ser dengan kawan... happy tuisyen!

2 comments:

  1. waaa seronoknye...teringat zaman kecik2 dlu T_T

    ReplyDelete
  2. betul.. zaman kecik paling best!

    ReplyDelete